zondag 10 februari 2008

Wat een mooie dag....

.... werd het uiteindelijk afgelopen zaterdag. Vliegen voor de Stichting Hoogvliegers. Natuurlijk was er een hoop spanning vooraf want met name het weer heeft het de afgelopen periode flink laten afweten maar de weergoden waren ons afgelopen zaterdag gunstig gezind en dus wist ik
's ochtends bij het wakker worden al dat de dag niet meer stuk zou kunnen.

We zouden rond 09.30 uur verzamelen op de Vliegclub Rotterdam (met dank aan Jordy van de bar die spontaan had aangeboden om vroeger open te gaan) om te briefen. Maar vanwege gebrek aan rust was ik er al om 09.00 uur en ben ik maar begonnen met de inspectie van de kist van die dag, de 'Mike'. Alvast alle spullen aan boord, olie controleren, drainen, zit er genoeg 'peut' in etc.

Uiteindelijk kwamen tussen 10.00 en 10.30 uur alle kinderen met ouders/begeleiders binnen en werd het al snel een gezellige boel.



En toen was het zover: vliegen!!!! Alle vliegers zouden die dag hetzelfde rondje vliegen zodat de kinderen allemaal dezelfde ervaring zouden opdoen waardoor het ook leuker zou zijn om er later met elkaar over te praten. Het werd take-off 24, rechterbocht richting Delft, Kijkduin, langs de kust richting Hoek van Holland, via de Waterweg richting de Euromast, over de Van Brienenoordbrug en terug naar het veld. Al met al een dertig minuten vliegen, precies genoeg voor deze kindjes.


We hadden zeker niet te klagen over de aandacht van de diverse media en dus moest er voor de vlucht driftig geposeerd worden.





En toen de lucht in. Hier heb ik geen foto's van want zoals jullie begrijpen is vliegen met deze kinderen een nog grotere verantwoordelijkheid dan vliegen met passagiers normaal al is en dus is er geen plek voor mij om met een camera te gaan stoeien. Zeker niet gezien het feit dat het de bedoeling was dat de kinderen ook echt zouden sturen, hetgeen ik ze natuurlijk zoveel mogelijk ook heb laten doen. Het is dan wel noodzakelijk dat je met je handen bij de stick in de buurt blijft, just in case....


Bij welke airline vind je dat nog, een charmante crew die je het vliegtuig uit draagt.


Eind goed al goed: alle kinderen met de piloten op de foto, met in hun handen het Stichting Hoogvliegers luchtdoopbewijs. Hier doe je het voor. Wat is er nou mooier om deze kids de dag van hun leven te bezorgen.


Ik wil tot slot mijn complimenten maken aan de Stichting Hoogvliegers en dan met name aan Daan en Jeroen. Dankzij hun oneindige inzet is deze dag mogelijk gemaakt, maar ook dankzij Rotterdam Airport en de mensen van de Vliegclub Rotterdam. Helemaal super!!!!
Surf voor de reportage die is uitgezonden op SBS6 'Hart van Nederland' even naar de site van de Stichting Hoogvliegers door hiernaast op de banner te klikken.
Tot later, toedeloe!!!!


Ps: met dank aan iedereen die foto's heeft gemaakt. Ik heb foto's via zoveel kanalen gekregen dat ik er maar vanuit ben gegaan dat het publiceren ervan op deze blog geen probleem is.

4 opmerkingen:

FSTommy zei

Woorden schieten mij te kort!

Fred

Rembrand zei

Was mooi om te zien zaterdag!

Rembrand

Daan zei

Hoi Hans,

Leuke blog en nogmaals ook FANTASTISCH dat jij hier belangeloos aan mee wilde werken!

Een dag om echt NOOIT meer te vergeten en hoop je nog vaak te treffen.

Groet: Daan

yvon zei

Hoi Hans,

We wilden je nog bedanken voor de fijne dag die je Sjoerd en zijn broertje hebt gegeven.
Hij zal dit nooit meer vergeten en kan er niet genoeg van krijgen wat er die dag gebeurt is.
Hij heeft het er iedere keer over en de film draait hij heel erg vaak.
Harstikke bedankt.

Groetjes Yvon