dinsdag 5 februari 2008

Ola,

Daar was ik weer eens. Nee, deze keer geen spannende vliegavonturen. Waarom niet? Omdat het de laatste tijd qua weer niet echt wil opschieten en bovendien is er een grote verhuising op komst wat de nodige tijd en energie vergt.

In al onze wijsheid hebben mijn lief en ik besloten om een huis uit 1910 te kopen met als gevolg dat er een aannemer voor nodig is die in 2,5 maand tijd de boel moet gaan opknappen. En ik kan je verzekeren, dat sloopt je redelijk (terwijl het toch de bedoeling is dat uiteindelijk alleen maar delen van ons nieuwe onderkomen worden gesloopt).

Maargoed, dit is een vliegblog en ik heb ooit geroepen dat ik jullie niet zal lastigvallen met niet-vlieggerelateerde zaken dus tot zover.

Staan er nog vliegdingen te gebeuren. Zeker. Ik kijk uit naar aanstaande zaterdag. Dan wordt het vliegen voor de Stichting Hoogvliegers (zie banner hiernaast) en gaan we een aantal zieke kinderen blij maken met een tochtje boven Rotterdam. Als het goed is doe ik twee vluchtjes en ik heb er zin in.

De foto's zullen natuurlijk hier te zien zijn!!!!

En verder heb ik een nieuwe hobby ontdekt: de FMC. Tsja, ik ben nooit zo'n flightsimmer geweest en eigenlijk nog niet echt, maar sinds kort heb ik de PDMG (had er nog nooit van gehoord ook) B737 gekregen (thanks Fred!) en dus zit ik te oefenen met de FMC. Voor den leek: de Flight Management Computer. Komt er kort op neer dat je dat ding programmeert van A naar B, opstijgt, de auto pilot aanzet en voila.... zelfs landen doet ie automatisch (met excuses voor deze 'kort door de bocht' uitleg aan beroepsvliegers die dit eventueel lezen).

Blijft grappig om al 'vliegend' van Londen naar Amsterdam een uur met je armen over elkaar te gaan zitten kijken of het allemaal gaat zoals je gedacht had dat het zou moeten gaan. Rare hobby (met alle respect overigens voor de écht fanatieke simmers) , maar tot nu toe af en toe best grappig.

Goed, na zaterdag de foto's van wat hopelijk een letterlijk en figuurlijk mooie dag zal worden.

Toedeloe!!!!

Oh, en heb je nog niet op de site van de Hoogvliegers gekeken. Shame on you! Snel doen. Wellicht dat ook jij iets kan betekenen.

Geen opmerkingen: