vrijdag 15 februari 2008

Het blijft mooi....

.... een tochtje boven Zeeland. Vandaag samen met de legendarische 'lichting 2005' genoot JH even op en neer naar EHMZ geweest voor wat touch & go's. JH vloog heen en ik zou terug vliegen. Een mooie vrijdagmiddag met superweer. Omdat ik op de heenweg toch niets beters te doen had dan JH lastig vallen, de juiste frequenties in te draaien en een beetje met de VOR HSD te spelen, besloot ik om maar wat foto's te maken. Niets bijzonders verder maar toch, ik wil ze u niet onthouden.
De fokker van de 'Klem' ging vlak voor ons weg:

En op naar de Zeeuwse meisjes:



Een blik op het instrumentarium. Let op de kunstmatige horizon met daarop de sticker U/S. Dit betekent unservicable oftewel: het kreng doet het niet. Dat was een grappig gezicht. Het ding danste voortdurend alle kanten op. Die moest je zeg maar niet achterna vliegen want dan zou het een spectaculair aerobatics tochtje zijn geworden. Overigens: voor VFR vliegen is zo'n ding niet verplicht, en dus was het geen 'no-go' item.

Nog even de mooie Zeeuwse stranden:

Na een paar mooie T&G's van JH een full stop gemaakt om vervolgens te betalen en even wat post af te leveren bij een bedrijfje op EHMZ (leuk dat vliegen, maar negen van de tien keer ben ik een soort koeriersdienst en nu ook weer hahahaha) om vervolgens zelf in het linkerstoeltje te gaan zitten. Voordat we terug zouden gaan naar Rotterdam zelf ook nog even twee T&G's gemaakt waarvan de eerste wat minder was. Ik merk toch dat ik te weinig op de 'diesel' heb gevlogen de laatste tijd. Het waren of benzine-Robins of Warriors en dan is het weer even wennen. Zo'n diesel is wat minder direct met z'n powersettings. Maar de tweede T&G ging alweer beter.

Wel een mooi verhaal: JH en ik staan dus opgelijnd op baantje 09 van EHMZ, zie ik honderd meter verder op de baan enorm veel vogels zitten. Dus ik zeg tegen JH: zo gaan we niet weg want halverwege m'n t/o roll zitten er twintig vogels in de motor. Dus ik vraag aan de man op de toren of hij wellicht iets zou kunnen doen 'aan die kudde vogels op de baan'. Vervolgens horen wij 'momentje' en even later gaat de deur van het verkeerstorentje open, stapt de goede man in een pick-up en rijdt met een noodgang al toeterend richting de baan. En dus waren de vogels snel weg en kon ook onze vogel opstijgen.

Gelijk doorgeklommen naar FL40 om zo rustig richting EHRD te tuffen. En dus weer een paar mooie kodakmomenten.... dacht ik. NOT! Camera kwijt. Zoeken en zoeken. JH even sturen, ik half op de achterbank geklommen maar nergens te bekennen dat ding. Balen. Geen foto's.

Afijn, terug via de Waterweg, bij Schiedam een direct right hand base 06 aangevraagd en gekregen (scheelt toch weer tien minuten) en geland. Staan we op het platform, vinden we de camera terug. Op de grond vóór het rechterstoeltje. Dus....

Volgende keer meer foto's.

Toedeloe.

1 opmerking:

FSTommy zei

Hahahaha je hebt weer genoeg beleefd.

Volgende keer meer foto's? Gaan we regelen als de camera het toestaat met deze temperatuur :-)

Groet!
Steady F.