woensdag 27 februari 2008

De vliegende surfplank...

.... wordt hij (of zij) ook wel genoemd. De Cessna. In dit geval een '172'. Sinds ik ben begonnen met vliegen wilde ik al op deze 'Opel Kadett' van de sportvliegtuigen (met alle respect bedoeld overigens deze omschrijving) leren vliegen. En afgelopen vrijdag is het er dan min of meer spontaan van gekomen. Weliswaar met zwaar k*tweer maar toch. Het is gebeurd. Ik mag nu officieel de Cessna vliegen. En da's een prettig gevoel. Hoewel ik de Robin nooit vaarwel zal zeggen.
En da's niet meer dan logisch getuige het laatste vluchtje een paar weken geleden met vliegvrienden Fred en Shaddy. We zouden een rondje Schiphol doen maar helaas, het toestel werd dusdanig laat ingeleverd door de vorige vlieger, dat enkel nog 'een lokaaltje' erin zat. En zo gingen om 1715LT de wielen van de grond, in de wetenschap dat ze om 1808LT weer aan de grond zouden moeten staan ivm einde UDP. En dat lukte want om 1806 waren we weer thuis....

Hier een kleine impressie:





Mooie plaatjes Fred!!!!

Oh ja, vandaag had ik een afspraak op Schiphol en da's toch grappig als je aan de 'airside' moet zijn. Pasje halen bij 'Ingang-Oost' en huppakee, een mooiere spottersplek kan je niet wensen. Gewoon met de auto naar de kisten toerijden en op 20 meter afstand kiekjes nemen.

Sneeuwwitje:




En deze blauwe vrienden:




Tot zover maar weer.
Toedeloe!!!!


1 opmerking:

FSTommy zei

Sneeuwwitje is een oudje van Martinair, maar wat een gave platen heb je daar gemaakt!

Groet,
Fred