dinsdag 29 juli 2008

Daar was ik weer.....

.... na weet ik hoe lang. Mijn oprechte excuses voor het zo lang wegblijven maar drukte in de privé- en vliegsfeer zorgde ervoor dat ik geen tijd heb gehad om deze blog te updaten.

Maar daar gaat vanaf nu verandering in komen. Want gevlogen wordt er nog steeds, en redelijk veel ook. En inmiddels mag ik ook nog eens kiezen op welk type kist het vluchtje wordt gedaan. Zo ben ik inmiddels uitgechecked op de Robin DR400, de C172, de C152 en de Piper PA28 Warrior. Dit laatste type mocht ik onlangs aan mijn lijstje toevoegen want de check out vond onlangs plaats.

We zouden met z'n vieren naar de Sanicole Airshow gaan maar slecht weer dwong ons om te keren waarna collectief werd besloten om een bak koffie op Seppe te gaan drinken. Eenmaal geland bleek het restaurant uitgestorven (10.00 uur op zondagochtend!) en dus werd het nobele plan opgevat om 'uit te wijken' naar het altijd gezellige Midden-Zeeland (voor de insiders EHMZ) met zijn beroemde Zeeuwse Bolussen. Althans, drie van ons kende het begrip bolus (naast dat dit artikel vaak in verband wordt gebracht met het resultaat van een grote sanitaire stop) als zijnde een heerlijke Zeeuwse lekkernij. Maar we hadden ook een Engelsman bij ons die met enige verbazing naar ons betoog over dit Zeeuwse hapje zat te luisteren. Tenslotte nam hij toch een hap waarna verdere inburgeringscursussen overbodig waren.

Hieronder de check-out op de PA28:



Verder de afgelopen maanden ook nog naar Noord-Duitsland geweest voor een mooie tocht over onder meer de Duitse Waddeneilanden. Het is allemaal inmiddels wel even geleden maar de foto's zijn de moeite van het plaatsen waard. Hieronder een kleine greep:
Aankomst op een eiland (weet niet meer welk eiland):

Take-off Ameland:

Wat (of Wad) een mooi gebied:

Ik geloof Borkum:
Op FL65 over Wilhelmshafen:

Eén van de vele militaire bases:


Blijft leuk, even dicht bij elkaar kruipen:

Een Robin mét achteruitkijkspiegel (!):

De F104 Starfighter ofwel "De Engel met heimwee" zoals
Nederlandse Klu-vliegers 'm noemden:


En dan last but not least staat eindelijk de start van de ATPL-cursus voor de deur. Als er verder geen kink in de kabel komt gaat de studie begin augustus van start. Eindelijk!

Tot de volgende keer.

Toedeloe!!!!

1 opmerking:

FSTommy zei

Kiek naw... welcome back! :)

Leuk weer een blog te kunnen lezen!
Je hebt, naast je verhuizing, blijkbaar niet stil gezeten de afgelopen tijd... congratz met de check outs.
Mooie pics weer en leuk die check out movie, btw lekker bochtje zo tegen het einde :)

Grtz,
Fred