dinsdag 23 september 2008

Even een snelle update....

Er is gigantisch veel gebeurd sinds de laatste blog alleen ontbreekt het aan tijd om structureel de zaak up-to-date te houden.

Inmiddels alweer een paar weken bezig met studeren voor het ATPL en dat vergt een hoop tijd. Officieel staat er 15 uur zelfstudie per week voor maar met een baan en allerlei activiteiten op de vliegclub is dit aantal uren iets minder. Maar het gaat goed. Voor de ATPL’ers onder u: ben op dit moment bezig met General Navigation en worstel mij thans door de stof die de navigatie over de polen behandelt en de grid-navigatie. Pffff…

Verder een paar weken geleden een rondje Nederland gedaan met twee mensen die graag eens wat meer van ons landje wilden zien. En dus had ik een leuk tochtje gepland dat ons in de Piper Warrior over Texel, Vlieland, Terschelling en Ameland voerde om vervolgens via Groningen af te zakken naar Hoogeveen voor een tussenstop. Vervolgens via Lelystad terug naar Rotterdam. Dat zijn de betere vluchtjes.

En de afgelopen periode ook nog een keer zowaar gestrand op de gezelligste luchthaven van Europa: Texel. Mijn lieve wederhelft en ik zouden een weekendje op dit mooie eiland doorbrengen maar toen wij op de bewuste zondag weer terug wilden vliegen naar Rotterdam bleek het weer dusdanig slecht dat het niet verstandig was. En dus maar een extra nachtje geboekt in het Airport Hotel. Een bijzondere belevenis: vanaf je hotelkamer je vliegtuig voor de deur zien staan. Geweldig!!!! En wat een ontvangst op Texel. Nog bedankt Ed voor het mogen gebruiken van je auto en het meedenken over het verdere verloop van het weekend. Daar kan menig vliegveld (ik zal ze niet bij naam noemen) in Nederland nog wat van leren. Dit was pas echt oer-Hollandse gastvrijheid.

Afgelopen zaterdag was er dan eindelijk de langverwachte Hoogvliegersdag op EHRD. Wat een topdag.

Ik kan hier hele verhalen gaan neerzetten over deze dag maar als je even klikt op deze link dan weet je alles: http://www.atcbox.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=230242#230242

De foto's van bovengenoemde belevenissen volgen spoedig!

Toedeloe.

4 opmerkingen:

Arjan zei

Hoi Hans,

Ik herkende je al op de 'topgun-foto'. Gave foto trouwens... Leuk om je blog te lezen en ga m ook zeker blijven volgen... :-)

Vind je het goed als ik een link op mijn blog plaats?

Gr
Arjan

RobinFlyer zei

Jazeker. Link maar door, geen probleem.

Groet,

Hans

FSTommy zei

Vast in Engeland, vast op Texel... lijkt wel opzet ;) hahaha.

Wat een toeval afgelopen zaterdag, jou eerste vlucht was mijn eerste klus maar het mooiste is het glunderende gezicht van the kid op de 'topgun' foto.

Ohja, die 'hutkoffer' zal je vast wel nodig hebben als je je ATPL hebt. :)

Ciao,
Fred

Unknown zei

Was jij degene die op de HVdag op Rotterdam me uitlegde dat het niet Robin (Engels), maar Robain (Frans) was?

Ik was die lange met microfoon :)